You can't use up creativity

The more you use

The more you have

Maya Angelou

zondag 6 januari 2013

Aparte pannenkoekjes met een appelsmaakje mmmmm....

Dacht je bij het maken van pannenkoeken ook direct aan melk, eieren en bloem? Awel, creazus An zeker wel! Want ten huize van Firma "Bon vivant" zijn we namelijk dol op pannenkoeken en zeker tijdens natte en koude winterdagen maken we er graag een leuke kookactiviteit van met de kinderen en dit eindigt dan met een lekkere smulparty.

Enkele weken geleden kregen we echter te horen dat 1 van onze kinderen owv allergie voorlopig geen eieren, tarwebloem, soja- en koemelk (en nog heel wat andere dingen) meer mag eten. Niet echt nieuws waar je vrolijk van van wordt maar nadat we dit nieuws even hadden laten bezinken, konden we ook wel zien dat elk nadeel zo zijn voordelen kan hebben...Vele nieuwe voedingswaren en lekkere dingen zouden we gaan ontdekken... In mijn zoektocht naar lekkere aangepaste receptjes werd ik aangenaam verrast door de vele reacties van  vrienden die recepten en suggesties, leuke links en tips doorgaven. Nog aan iedereen een dikke merci daarvoor!

Via mijn lieve schoonzus Ellen kreeg ik dit aparte, erg lekkere receptje en dit wil ik graag delen via ons blogje want het is een heerlijk alternatief voor pannenkoekenliefhebbers die geen soja- of koemelk, eieren of tarwebloem mogen eten.

Wat heb je nodig?
- 300 gr speltmeel
- 200 ml speltmelk
- 200 ml spa bruis
- 200 ml appelsap
- scheutje olie

Mengen, bakken en smullen maar! Met deze hoeveelheid kan je ongeveer 10 grote pannenkoeken bakken. Met een beetje stroop, suiker, .... Mmmmmmmm

Groetjes,
Creazus An

4 opmerkingen:

  1. Wel, uit solidariteit met Merel, zullen wij dit recept ook eens uitproberen. Wie weet vinden wij ze zo lekker dat er hier geen anderen meer op tafel komen.
    Eerst op zoek gaan naar alle ingrediënten. We laten het nog weten wat we er van vonden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben echt benieuwd naar jullie recatie! Als je van dat appelsmaakje houdt, ga je ze zeker lekker vinden en ze liggen dus helamaal niet zwaar op de maag ...

      Verwijderen
  2. Ook ik heb het genoteerd en ga het uitproberen nadat ik in het weekend de ingrediënten gevonden heb. Reactie volgt nog. Nanny

    BeantwoordenVerwijderen